АБЕТКА ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ


УСПІШНЕ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ.

Основні секрети.

Резюме – половина успіху

          Резюме – візитна картка шукача роботи. Грамотно складене резюме – перша умова успіху. Від того, наскільки воно буде переконливим, залежить, чи запросять тебе на співбесіду. Резюме повинно бути стислим, чітко структурованим, розміститися на одному боці аркуша формату А4.

          Доклади максимум зусиль і зроби так, щоб твоє резюме виглядало грамотним та унікальним. Набирай резюме на комп‘ютері. Використовуй один популярний шрифт та не експериментуй з кольорами (чорний – самий вдалий).

          В резюме достатньо представити лише ту інформацію, яку вважаєш необхідною та значущою  для роботодавця. Утримуйся від неправди, рано чи пізно все може з‘ясуватись.

Структура резюме:

1.     Особисті відомості

Прізвище, ім‘я, по-батькові

Точна адреса з поштовим індексом

Номера контактних телефонів

Дата і місце народження

2.     Бажана робота, посада, на яку претендуєш

3.     Досвід роботи

Робота указується у зворотньому хронологічному порядку: термін роботи, назва, адреса організації, ким працював. Можна вказати не тільки офіційні місця роботи і посади, а й не офіційні, а також роботу на громадських засадах або під час практики в період навчання

4.     Освіта

Тут в хронологічному напрямку повинно бути перелічено все, що має відношення до освіти та професійної підготовки: назва навчального закладу, час навчання з__до__, спеціальність і кваліфікація, номер диплома; курси підвищення кваліфікації.

5.     Додаткова інформація

Крім обов‘язкових розділів, в резюме включают додаткову інформацію, яка може підкреслити твої сильні сторони: додаткова освіта (курси), компп‘ютерна грамотність (програми, якими володієш), права водія, іноземні мови тощо.

6.     Сімейний стан, діти

Останні два розділи не являються обов‘язковими.


 
Готуємось до співбесіди

 Якщо тебе запросили на співбесіду, то це означає, що перший етап пройдений.

          Якомога більше дізнайся про організацію(підприємство, фірму, установу), в яку прагнеш працевлаштуватись, характер роботи. З цією метою можеш завітати туди, не привертаючи до себе уваги, поговорити з пересічними співробітниками.

          Склади список всього того, що може тобі знадобитися на співбесіді. Приготуй: паспорт, документи про освіту, трудову книжку, ручку, записничок. Усі документи і копії уклади в пристойну папку, на якій написані твоє прізвище і номер телефону, за яким з тобою можна зв‘язатися.

          Перед співбесідою ще раз проглянь своє резюме. Підготуй відповіді на стандартні запитання. Наприклад, чому вибрав або вибрала для працевлаштування саме цю організацію (фірму, підприємство)? Що дозволяє тебе претендувати на цю роботу? Яку особистісну характеристику можеш собі дати? На яку зарплату претендуєш?

Буде краще, якщо дізнаєшся, хто проводить співбесіду – чоловік або жінка. У них різні стилі мислення. Чоловіки найчастіше раціоналісти, орієнтуються на результат. Тому тебе будуть оцінювати за строго визначеними параметрами: володіння необхідними навичками, досвід роботи. В цьому випадку підготуйся відповідати на запитання чітко, аргументовано доводити свою позицію. Жінки-роботодавці в більшій мірі покладаються на інтуіцію. Вони звертають увагу на те, як говорить співрозмовник, і приймають рішення на підставі загального враження. З жінкою важливо встановити емоційний контакт.

          Психологічно налаштуватись допоможе уявлення майбутньї співбесіди. Уяви як ти впевнено заходиш, що говориш. Корисно провести репетицію перед дзеркалом. І обов‘язково уяви, що тебе вже прийняли на роботу, - так ти запрограмуєш себе на успіх.


 
По одежці зустрічають...

          На думку психологів, людині необхідно всього 30 секунд для того, щоб скласти загальне враження про співрозмовника. Одяг, зачіска, макіяж, аксесуари будуть грати важливу роль під час прийому на роботу.

          Твій вигляд повинен відповідати тій роботі, посаді, на яку ти претендуєш. Наприклад, майбутньому секретарю не варто одягати костюм, який коштує мінімум п‘ять очікуваних зарплат.

          Найбільш прийнятний варіант – діловий костюм (брюки, юбка) стриманого кольору, помірної довжини. В жодному разі це не повинні бути шорти, міні-юбка, футболка, блуза з декольте, спортивний одяг. Психологи радять не одягати на ділову зустріч з чоловіками костюм темно-синього кольору або в тонку смужку. Краще обрати пастельну гаму. Бордовий чи кобальтовий відтінки підкреслять енергійність. Можна віддати перевагу чорному або темно-зеленому кольорам.

          Туфлі краще взути чорні або в тон костюму.

          Волосся повинно бути гладко зачісаним, макіяж та манікюр – виглядати натурально. Біжутерії та прикрас не повинно бути багато.

          Особисті речі і документи слід покласти в сумку, кейс, або папку. Целофановий пакет буде виглядати недоречно.

 Як поводитись під час співбесіди

Перше правило – не запізнюйся. Краще прийти трохи раніше, аби  перевести дух та зібратись з думками. Поводься стримано та офіційно, як тільки увійдеш до будівлі: ще не відомо з ким зустрінешся у коридорі.

Коли тебе запросять, заходь спокійно, без поспіху, зберігаючи упевнений і діловий вид. Продемонструй хороші манери: спершу посміхнись, привітно поздоровайся та відрекомендуйся.

Обери найкращу позицію – сідай, повернувшись корпусом до співрозмовника. Не схрещуй ноги і руки – ці пози означають закритість та недовіру.

          Жести, міміка, осанка повинні свідчити про твою впевненість. Говори чітко, спокійно, не дуже швидко й не тихо. Відповіді на запитання повинні бути конкретними, лаконічними, без зайвих подробиць. Уникай фрази «Я не знаю».

Важливо не тільки впевнено відповідати на питання роботодавця, а й самому ставити запитання. Обговори розпорядок робочого дня, твої обов‘язки і права, можливості кар‘єрного просування, навчання, зарплату, соціальні гарантії. Про зарплату краще спитати в останню чергу. Не говори, що ти погоджуєшся на будь-які умови.

Якщо ти працевлаштовуєшся не вперше, не критикуй попередню роботу і работодавця.

Зберігай самовладу, нахвалюй себе і ...будь чесним.

Закінчуючи співбесіду, тобі слід з‘ясувати, які будуть твої наступні дії. Постарайся закінчити вашу зустріч в позитивному тоні, підтверди свою зацікавленість в одержанні цієї роботи. Подякуй свого співрозмовника за те, що він приділив тобі свого часу.



Немає коментарів:

Дописати коментар